sobota, 18 lipca 2015

Jaki aerograf wybrać na start?

Witam :)

Dziś chcę wam zaprezentować aerograf jaki według mnie powinno się wybrać na pierwsze malowanie. Wytłumaczę też co się z czym je, zalety malowania aerografem i wiele więcej!


A więc zaczynamy od wyboru naszego pierwszego aerografu. Na co patrzymy? Na cenę...i to jest wielki błąd!
Rozumiem że każdy prawdziwy modelarz chce mieć na swoim stanowisku przynajmniej jeden aerograf, ale co mu z niego jak będzie nadawał się tylko do patrzenia?

Proszę. To jest aerograf znaleziony na allegro za 24,99zł (+ 9zł z najtańszą opcją wysyłki). Co on może? Jedyne co on może to zmienić wasze nastawienie do aerografów :/
Zapewne spełnia swoje zadanie i maluje, ale nie chciał bym tego trzymać w swojej ręce ani w domu.

Owszem nie powiem że jest zły czy coś w tym rodzaju...zależy kto co potrzebuje pomalować...jak masz model to w zupełności ci się nie przyda, ale jeśli wierzyć opisowi na allegro to ten aerograf nadaje się do malowania grafiti na samochodach i motorach.

Cena dobra ale czy naprawdę chcesz to kupić? Może lepiej pozostań przy pędzlach i kup sobie nowy komplet w tej cenie :)

Dobrze a więc co kupić na start? Coś z trochę wyższej półki :] mówię tu o aerografie w przedzielę cenowym od 100 do 150 zł.

Na przykład aerograf firmy adler - AD7704
Zdjęcie wykonane przez autora bloga ;]
Adler - AD7704
Koszt? 108,99 zł w sklepie mojehobby. Czy jestem zadowolony? Tak. Czemu? Już odpowiadam ;)
Zakupiłem "zestaw" gdzie mam aerograf i dyszę 0,2mm i 0,3mm. Nie ma niestety dubleaction ale w momencie jak go kupowałem bylem na 100% pewien ze go posiada, ale i bez tego można nim pewnie malować malować.
Miałem okazję nim pomalować raz jak przyjechałem do kolegi...w tedy dostrzegłem "moc" w aerografach. Niestety teraz nie mam jak nim malować u siebie, bo nie posiadam kompresora, ale już mam wybrany i opowiem coś więcej o nim jak go kupię...myślę że uda mi się go kupić do końca lipca 2015 r. Był by szybciej ale praca jaką sobie "wybrałem" na wakacje okazała się być...no powiedzmy że nie za ciekawa jeżeli chodzi o wynagrodzenie :/

Wyróżniamy kilka typów aerografów... ale są dwa najpopularniejsze. Są to dolno-zbiornikowe i górno-zbiornikowe (tak zwane "grawitacyjne"). Ja polecam te drugie - grawitacyjne.
Podczas wyboru skupmy się też nad opcją dubleaction. Czyli opcją która pozwala kontrolować ilość powietrza jaką nasz aerograf wypuszcza i ilość farby jaką nasz aero rozpyla. Jest to ważna opcja, na którą ja wcześniej nie patrzyłem.
Właśnie...jak już jesteśmy przy zakupie naszego pierwszego aerografu to zwróćmy uwagę nad jeszcze jednym elementem, który nowicjuszom na pewno pomoże!



Ta końcówka pozwala regulować nam ilość farby jaką rozpylamy. Jeżeli chcemy zrobić kreskę o idealnej grubości lub mamy bardzo mały detal do pomalowania, nie możemy sobie pozwolić na nagły, niechciany ruch palcem, który zepsuje całą naszą ciężką pracę. Lepiej ustawić sobie jak bardzo możemy wychylić nasz spust do tyłu i czuć się bezpiecznie niż się denerwować podczas malowania że przez nieuwagę zepsujemy sobie cały model.

Wiele modelarzy poleca też aerograf EB-6000. Jego cena nie dochodzi do 150zł. Nie miałem z nim okazji się spotkać więc się nie wypowiem czy jest wart swojej ceny i tylu pochwał ;)

Prawdopodobnie posiada dubleaction, ale przed zakupem doczytajcie tej opcji w opisie produktu!


Aerograf EB - 6000

Dobrze... pierwsze aerografy mamy nieco wyjaśnione, teraz nadszedł czas na wyjaśnienie po co w ogóle one są?


Zapewne każdy z was malował duży model pędzlem...prawda? Prawda ;) Zajęło wam to trochę czasu? Aerografem zajmie wam to naprawdę niewiele czasu i do tego nałożycie cienką warstwę nie zamalowując małych elementów.
W zależności od dyszy jaką mamy możemy robić cienkie "kreski" lub za jednym razem możemy pomalować pół modelu (do tego może przydać się ten tani areo...)
Aerograf idealnie nadaje się do cieniowania modeli i nakładania podkładu (jeżeli nie korzystamy z podkładów w sprayu). Takim narzędziem pomalujemy trudno dostępne miejsca lub namalujemy logo zamiast nakładania kalkomanii.
Jak już mówiłem można aerografem dobrze cieniować i bardzo dobrze widać to na obrazku po lewej.

1. Jak się przyjrzycie, farba jest w jednych miejscach ciemniejsza a w drugich jaśniejsza...zostało to osiągnięte dzięki rozpyleniu przez aerograf farby (w trakcie nakładania podkładu) ciemniejszej od reszty (np. czarna lub szara). W miejscach gdzie był biały podkład farba jest jaśniejsza, a w miejscach gdzie była nasza ciemniejsza farba model wydaje się być ciemniejszy (po pomalowaniu).

2. Tutaj bardzo dobrze to widać. Tam gdzie jest ciemny "szlaczek" farba będzie ciemniejsza, a tam gdzie jest podkład (biała farba) farba będzie jaśniejsza.

Pędzlem takiego efektu nie osiągniemy. Można powiedzieć że jest to główna przewaga aero nad pędzlem.

A czemu tak się dzieje? Jak już mówiłem aero rozpryskuje cienką warstwę farby dlatego pierwsza warstwa przenika do drugiej warstwy dając ten efekt: 
Preshading

Żeby się nie powtarzać to przypomnę że wyżej znajdziecie informacje co po tym będzie. O preshadingu (baaardzo przepraszam jak kogoś boli to w oczy...jak ktoś wie jak to powinno się pisać to proszę o komentarz ;]) napiszę kiedy indziej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Ci za poświęcony czas i energię włożoną w przeczytanie tego postu. Prosił bym cię jeszcze o pozostawienie komentarza odnośnie tego, co właśnie przeczytałeś :)